مجموعه مقالات جهانی شدن و اهداف آموزش عالی کشور

    یکی از مباحث مهم محافل دانشگاهی بوده است. این موضوع » بین المللی شدن « ، در سا لهای اخیر
    دلالت بر تلفیق بعُد بین المللی، میان فرهنگی و جهانی در اهداف، کارکردها و نحوة آموزش دارد.
     بومی سازی، نظریه دیگری است که خواهان اشاعه، انطباق و رشد پارادایم دانش، فناوری، هنجارهای
    رفتاری و سرمای ههای فرهنگی و ارز شهای محلی خاص در موقعیت خاص است و همچون
   رویکرد بین المللی شدن، پاسخی در برابر پدیده جهان یشدن است. هدف مطالعه حاضر، بررسی
   ماهیت و الگوهای عملی بین المللی سازی برنامه های درسی و تبیین روابط نسبت این رویکرد با
   نظریه های بومی سازی علوم و پدیده جهانی شدن است.


    
جهانی شدن