مجموعه مقالات جهانی شدن و اهداف آموزش عالی کشور
یکی از مباحث مهم محافل دانشگاهی بوده است. این موضوع » بین المللی شدن « ، در سا لهای اخیر
دلالت بر تلفیق بعُد بین المللی، میان فرهنگی و جهانی در اهداف، کارکردها و نحوة آموزش دارد.
بومی سازی، نظریه دیگری است که خواهان اشاعه، انطباق و رشد پارادایم دانش، فناوری، هنجارهای
رفتاری و سرمای ههای فرهنگی و ارز شهای محلی خاص در موقعیت خاص است و همچون
رویکرد بین المللی شدن، پاسخی در برابر پدیده جهان یشدن است. هدف مطالعه حاضر، بررسی
ماهیت و الگوهای عملی بین المللی سازی برنامه های درسی و تبیین روابط نسبت این رویکرد با
نظریه های بومی سازی علوم و پدیده جهانی شدن است.